اپلیکیشن (نرم افزار) تامین اجتماعی من، امکان استعلام سوابق بیمهای، استعلام آخرین فیش مستمری و استعلام بدهی کارفرمایان را برای کاربران فراهم کرده است. کافیست قبلا در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید و با استفاده از نام کاربری و گذرواژهای که انتخاب کردهاید از خدمات این اپلیکیشن ا سابقه بیمه تامین اجتماعی پیشخوان 24 ستفاده کنید.
برای استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی با استقاده از کد دستوری هر یک اپراتورها نیز باید مراحل قبلی را تکرار کنید تا سوابق بیمه خود را مشاهده کنید.
با مراجعه به شعب سازمان میتوانید درخواست دریافت سوابق بیمه خود را به واحد مربوطه ارائه دهید و آن را دریافت کنید. این روش دریافت سوابق در مقایسه با دیگر روشها بسیار وقتگیر است و با استفاده از اپلیکیشن پیشخوان 24 بسیار سادهتر و سریعتر میتوانید این کار را انجام دهید.
برای استفاده از کلیه خدمات غیرحضوری این سازمان قبل از هر چیز باید در سایت سازمان تامین اجتماعی به آدرس www.sabeghe.tamin.irثبت نام کنید. برای ثبت نام در سایت این سازمان فقط به کد ملی خود نیاز دارید و به سادگی میتوانید روند ثبت نام را طی کنید. برای پیگیری وضعیت ثبت نام نیز میتوانید از طریق همین آدرس اینترنتی و صفحه
این سازمان برای تسهیل دریافت فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران خود، امکان دریافت فیش حقوقی با کد ملی و به صورت آنلاین را فراهم کرده است. برای این کار کافیست مستمریبگیران به سایت اینترنتی سازمان تامین اجتمای به آدرس https://www.tamin.ir مراجعه کنند و فیش حقوقی خود را به صورت آنلاین مشاهده کنند. مستمری بگیران میتوانند با وارد کردن شماره ملی و شماره مستمری در این سامانه مبالغ پرداختی، کسورات و مانده وامهای خود را مشاهده کنند.
برای استفاده از این خدمت نیز لازم است قبلا در سایت ثبت نام کرده باشید. برای ثبت نام ااینترتی کافیست به آدرس https://www.tamin.ir مراجعه کرده و مراحل زیر را طی کنید:
برای استفاده از امکان نوبت دهی اینترنتی شعب سازمان باید به سایت reserve.tamin.ir مراجعه کنید. در این روش ابتدا شهر خود را انتخاب میکنید و سپس نوع نوبت دهی را تعیین میکنید. با مراجعه به این سایت 3 نوع نوبت دهی را میتوانید انجام دهید:
برای استفاده از امکان نوبت دهی اینترنتی بیمارستانهای سازمان تامین اجتماعی باید به سامانه اینترنتی nobat.tamin.ir مراجعه کنید. پس از انتخاب استان مورد نظر باید شهر، تخصص و نام مرکز درمانی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
تعهدات این سازمان برابر استانداردهای تعیین شده به وسیله سازمان بینالمللی کار و سازمان بینالمللی تنظیم شدهاست. مهمترین تعهدات و خدمات این سازمان بدین شرح است:
پیشخوان 24
همانطور که از نامش پیداست، بیمهای است که شخص بهصورت اختیاری، خود را بیمه میکند. افرادی که بیمه اجباری نیستند و کارفرما ندارند، میتوانند خود را بیمه اختیاری یا بیمه خویشفرما کنند و از مزایای آن بهرهمند شوند. اگر هم قبلا شما سابقه بیمه اجباری داشتید و به هر دلیلی علاقهای به کار کردن با کارفرماهای قبلی ندارید، میتوانید بیمه خود را بهصورت خویشفرما ادامه دهید.
تمام کسانی که در قبال دریافت حقوق و دستمزد در شرکتها، کارگاهها و… کار میکنند و مشمول قانون کار میشوند.
برای پرداخت اینترنتی فیش حق بیمه ابتدا باید به سایت بانک ملت به آدرس www.bankmellat.ir مراجعه کنید. سپس از منوی بانکداری الکترونیک، گزینه سامانه واریز وجوه به حساب سازمانها را انتخاب نمایید.
وارد کردن نام، نام خانوادگی، پست الکترونیک، شماره همراه و شرح واریز، اجباری نیست اما پس از پایان عملیات پرداخت، در رسیدی که برای شما صادر می شود استفاده می شود بنابرابن بهتر است تمامی اطلاعات را وارد کنید. در مرحله بعدی شناسه واریز بانک ملت خود را وارد کنید. مبلغ را مطابق فیش وارد و گزینه تایید را انتخاب نمایید. (چنانچه شناسه یا مبلغ اشتباه باشد با پیغام خطای “شناسه واریز را به طور صحیح وارد کنید” مواجه می شوید.) گزینه “صحت اطلاعات تایید می گردد” را علامت زده و سپس تایید را انتخاب کنید. پس از این مرحله به صفحه پرداخت الکترونیکی بانک ملت هدایت میشوید.
برای پرداخت فیش حق بیمه از طریق دستگاه عابر بانک، باید به یکی از دستگاه های عابر بانک ملت، ملی، صادرات، تجارت، سپه، رفاه و کشاورزی مراجعه نمایید. تمامی کارت های عضو شتاب در دستگاه خودپرداز بانکهای ذکر شده قابل استفاده میباشند.
زمانی که شناسه پرداخت را وارد می کنید، توجه داشته باشید؛ از خط فاصله مابین اعداد صرفنظر کنید و فقط اعداد را وارد نمایید و همچنین شناسه برگ پرداخت (در خط اول) را وارد نمایید و شناسه بانک ملت را وارد نکنید. شناسه بانک ملت برای پرداخت از طریق دستگاه و سایت بانک ملت مورد استفاده قرار می گیرد.
در این روش با شمارهگیری کد #١۴٢٠*۴* میتوانید وارد منوی پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی شوید و پس از ثبت اطلاعات مربوط به قبض، پرداخت را انچام دهید.
این روش نیز یکی دیگر از راههای پیش روی شما برای پرداخت حق بیمه است که به دلیل شلوغی شعب و وقتگیر بودن، چندان توصیه نمیشود.
جمعیت تحت پوشش این سازمان بیش از ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مستمری بگیر میباشد؛ که با در نظر گرفتن خانواده بیمه شدگان نزدیک به ۴۲ میلیون نفر میرسد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع بیمه میتوانید بخش اخبار در اپلیکیشن پیشخوان 24 را دنبال کنید و از آخرین اخبار در رابطه با بیمه و استعلام سوابق بیمهای مطلع شوید.
در این روش کلیه اشخاص می توانند از طریق شمارههای تماس زیر با کارشناسان این مرکز تماس حاصل فرمایند: شماره تماس مرکز مشاوره تامین اجتماعی
نام کاربری شما برای استفاده از خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی، همان کد ملی شماست.
سازمان تامین اجتماعی جهت ارائه بهتر خدمات به بیمهشدگان خود، امکان استفاده از خدمات غیرحضوری را از طریق سایت خود به آدرس www.tamin.ir در اختیار شما عزیزان قرار داده است. از جمله این خدمات کاربردی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
در طول 3 ماهه اول قرارداد، بیمهشده اصلی میتواند افراد تحت تکفل خود را با شرایطی که ذکر کردیم، به قرارداد درمان تکمیلی خود اضافه کند. فقط دقت داشته باشید که در این صورت شروع تعهدات بیمهنامه برای افراد جدید از همان تاریخ شروع قرارداد خواهد بود. بیمهشدگان این بیمهنامه میتوانند حداکثر 3 ماه بعد از شروع قرارداد و به شرطی که از خدمات این بیمهنامه استفاده نکرده باشند، از ادامه آن انصراف دهند.
در این روش کلیه اشخاص می توانند سوالات خود را از طریق ایمیل زیر برای مرکز ارسال فرمایند . در این روش مشاوره باید اطلاعات تماس در ایمیل قید گردد تا در صورت نیاز کارشناسان مرکز مشاوره تامین اجتماعی با شما تماس بگیرند. Info@tamin.info
در این روش کلیه اشخاص می توانند سوالات خود را از طریق بخش پرسش و پاسخ در سایت مرکز مشاوره، مطرح و جوابهای خود را حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت دریافت کنند. آدرس بخش پرسش و پاسخ:https://pishkhan24.com/tamin
بیمه بیکاری به آن دسته از بیمهشدگانی تعلق میگیرد که به صورت غیرارادی کار خود را از دست داده باشند. بیمه شده بیکار باید تا حداکثر 30 روز پس از تاریخ بیکاری خود به یکی از واحدهای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کرده و وضعیت بیکاری و آمادگی خود برای اشتغال به کار را اعلام کند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر بعد از این مهلت 30 روزه مراجعه کنید تنها در صورتی بیمه بیکاری به شما تعلق میگیرد که دلیل موجهی برای این تاخیر داشته باشید.
پس از ارائه درخواست، نمایندگان اداره کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان تعاون و سازمان تامین اجتماعی وضعیت ارادی یا غیرارادی بودن بیکاری را بررسی میکنند و پس از تائید توسط نمایندگان سازمان تامین اجتماعی جهت پرداخت حقوق بیکاری به بیمه شده اقدامات لازم را انجام خواهد. روند تائید بیکاری غیرارادی نیز حداکثر تا 10 روز زمان میبرد؛ بنابراین هر چه سریعتر به واحدهای اداره تعاون، کار و رفاه احتماعی مراجعه کنید تا از بیمه بیکاری خود بهرهمند شوید.
حق بیمه تامین اجتماعی در پیشخوان
میزان حقوق بیمه بیکاری افراد، باید به اندازه ۵۵ درصد از متوسط مزدی که آنها به صورت روزانه دریافت میکردهاند، باشد. همچنین مبلغ بیمه بیکاری که به بیمهشده پرداخت میشود نباید از حداقل دستمزد همان سال فرد کمتر باشد. مبلغ بیمه بیکاری نباید بیشتر از ۸۰ درصد متوسط حقوقی باشد که بیمهشده دریافت میکرده است.
برچسبهاپیشخوان 24